maandag 10 december 2012

Thema: Van snoet tot voet (deel 2)

Deze week werkten we het thema "van snoet tot voet" af.
We werkten meer rond de gevoelens "blij-boos-verdrietig-bang".


Vince en Hanne schilderen met sponsjes.

 Werkblaadje:

- "Wat maakt me blij?"
- "Wat maakt me verdrietig?"
- "Wat maakt me boos?"
De doktershoek:
Nikolaï wordt verzorgd door dokter Evert en de verpleegsters Reine, Hanne en
Lise-Marie.


Ferre geniet van de aandacht!



 "Hoe groot ben ik?"

We gaan één voor één tegen de meetlat staan en de juf kijkt even hoe groot we zijn. Dan gaan we eens vergelijken. "Wie is groter, kleiner of even groot als ik?"

 HIEP HIEP HOERA!!

Gerben mag eindelijk 4 kaarsjes uitblazen. Dikke proficiat en dank je wel voor de koekjes.

 En blazen...
Spel
Lise-Marie en Reine kijken even naar de afbeeldingen op de kaarten en proberen de gevoelens die ze zien te verwoorden (zijn ze blij, boos, bang of verdrietig?) Dan steken we de kaarten in de juiste doos.
 

 Waarneming van mijn voet.






Tekenen op muziek. 












Mannetjes maken uit zoutdeeg.

Zo, de gevoelenskalender is af. "Hoe voel ik me vandaag?"








Simon is blij!
Isha is blij!






Bayram is blij!
En de juf is superblij!









Raadspel
Kan je raden, kan je raden, van tierelierereus, van tierelierereus
Kan je raden, wie staat er voor je neus?


Groetjes
juf Fadime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten