vrijdag 23 november 2012

Thema: Van snoet tot voet


Mijn lichaam...

We bespreken de lichaamsdelen en dan tekent de juf het lichaam van Ferre over.

Groepswerk:
Reine, Hanne en Lise-Marie versieren de tekening van Ferre met stiften, waskrijtjes, wol, papier,...
 Spel: "Waar kriebel ik je?"
 We leren een nieuw liedje aan:
"Ik kriebel op je buikje, je buikje is zo zacht.
Ik kriebel op je buikje tot je lacht.
Kriebel, kriebel, kriebel,... krtebel en ik wacht.
Kriebel, kriebel tot je LACHT!"


 











Rekenles:"Korte" haren en "lange" haren


 Even meten...
 Versje:





Dit is mijn wangetje en dit is mijn kin,









 

dit is mijn mond met tandjes erin,












dit zijn mijn ogen, mijn oren en mijn haren


nu nog mijn neus en ik ben klaar!

"Ben ik groter of kleiner dan..."




Volgende week gaan we het verder hebben over het lichaam en de gevoelens.

Groetjes
juf Fadime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten