dinsdag 2 oktober 2012

Thema: Mijn school 2


Deze week sluiten we het thema "mijn school" af.

Enkele sfeerbeelden uit de klas.





 Lotje inkleuren volgens een patroon.








Ik schilder mijn schooltje.











In de zaal bouwen de jongens een schoolgebouw.
Jullie kapoenen knutselen hun eigen creatie.




Ondertussen spelen onze vriendjes rustig in een hoekje. 

 


 















Aan de hand van een aangeleerde versje moesten we de platen chronologisch ordenen.

Trinnng, trinnng, opstaan opstaan,
het is tijd om naar school te gaan.
Me eerst even wassen en dan gaan plassen.
Nu nog een boterham eten.
Ben ik echt niks vergeten?
Dag mama, dag papa, dag broer, dag zus,
ik moet nu naar de juf, hier... ik geef jullie elk nog een dikke kus.

 


Nu nog een rekenlesje...






Eerst tellen we de boekjes op de grond.
  






Dan moeten we er ééntje wegnemen, twee wegnemen,...
Hoeveel boeken liggen er dan nog op de grond?










Even natellen...
Nu terug ééntje bijleggen...
Hoeveel boekjes liggen er nu op de grond?




En tot slot moeten we de boeken sorteren.
Eerst de 'grote' boeken bij elkaar en dan de 'kleine' boekjes bij elkaar.




Joepieeee, Nellie en Cezar mogen voor het eerst bij een vriendje logeren. Ze zijn helemaal ingepakt en klaar om te vertrekken!


 En vrijdagnamiddag danst de kleurboog!!!



 Hup, met de benen.
Zo moet je jumpen.




Nee, we zijn nog lang niet moe.










 




Enkele 'moves' van Nikolai...
Superknap!



TOT VOLGENDE WEEK!
Juf Fadime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten